YAPIŞKAN NOTLAR

Hayata Dair Minik Anekdotlar

İSTANBUL'UN FETHİNE YOLCULUK

www.tips-fb.com








İstanbul Topkapı'da Panorama adında bir müze açıldı. Biz de görmeye gittik. Müzenin amacı 3 boyutlu resimlerle bizlere İstanbul'un fethini anlatmak.
Yola çıktığımızda büyük bir merak içindeydik. İstanbul'un fethinin sadece resimler ve çeşitli bilgilerle anlatılacağını beklerken adeta bir şok yaşadık. Merdivenden çıkarken havadaki bulutları gerçek sandım ve bir an açık bir alanda müze olduğunu düşündüm. Daha sonra gelen silah sesleri, top sesleri ve o muhteşem görüntü karşısında kendimi savaşın ortasında buldum. Öylesine gerçekçi yapılmıştı ki sanki birkaç adım daha atsam bende savaşacağım hissine kapıldım. Müzede solunuza bakınca Edirnekapı'daki surları, karşıya bakınca Topkapı surlarını yani Kostantinopolis'e ilk Türk askerinin girdiği kapıyı ve sağınıza dönünce Silivrikapı'daki surları görüyorsunuz. Yıllardır bize anlatılan tarihten daha başka bir duygu bu. Gidipte tüylerinin diken diken olmadığı kimse yok. Özellikle bulutlara baktığınızda yüzünü İstanbul'a dönmüş bir Fatih Sultan Mehmet portresi insanı çok etkiliyor.
Buram buram tarih kokan bu müze mutlaka gidilip görülmesi gereken bir yer. Zamanda yolculuk yaparak buralara nasıl geldiğimizi anlamak için kaçınılmayan bir fırsat. Böylesine bir güzelliğe imza atan herkesi tebrik ediyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder